Monday, September 8, 2008

Okullarda boykot var!

2008-2009 eğitim-öğretim yılının ilk ders zili bugün çalıyor. Ancak çocuklarının asimilasyon cenderesine alınmasına karşı çıkan Kürtler, anadilde eğitim talebiyle okulları boykot etme kararı aldı

kurtce_icin_yuruyus_amed Asimilasyon zili çalıyor
İlköğretim ve liselerde okuyan toplam 14 milyon öğrenci ve 662 bin öğretmen bugün dersbaşı yapıyor. Milyonlarca Kürt çocuğu ise, her yıl olduğu gibi bu yıl da anadilde eğitim hakları olmadığı için, bilmedikleri Türkçe'yle zorunlu asimilasyon eğitimine alınıyor.
Anadilde eğitim talebi
Çocuklarının asimilasyon cenderesine alınmasına karşı çıkan Kürtler, anadilde eğitim talebini bu yıl daha gür bir sesle dile getirmeye hazırlanıyor. Bu amaçla miting gibi hafta boyunca çeşitli etkinliklere hazırlanan Kürtler, okulları boykot etme kararı aldı.
Asimilasyona karşı boykot
Kürt çocukları bir eğitim-öğretim yılına daha Kürtçe yasağıyla giriyor. Kürt dilinin asimilasyonuna karşı yürüyüş, miting ve sokak eğitimleri start aldı. Kürt çocukları, okulların açılışını boykotlarla karşılıyor
Bugün 2008-2009 eğitim-öğretim yılının ilk günü. Milyonlarca Kürt çocuk, Cumhuriyet tarihinden bu yana sürdürülen asimilasyon cenderisi altında bir kez daha okula 'Kürtçesiz' başlıyor. Almanya'da 'Asimilasyon insanlık suçudur' diyen Başbakan Tayyip Erdoğan, Kürtlerin talebini ise görmezden geliyor. Tıpkı geçmiş hükümetler gibi inkar ve asimilasyon politikasında ısrar ediyor. Devletin asimilasyoncu ve baskıcı politikalarına karşı Kürtler, yeni eğitim-öğretim yılında ayakta. Batman'dan sonra dün de Diyarbakır'da Kürt çocukları, yürüyüş düzenledi. 'Artık Yeter, Anadilimizi ve Anadilde Eğitim İstiyoruz' diyen Kürt çocukları, bugün okulları boykot ediyor. Yüksekova, Nusaybin, Silopi ve Kurtalan yürüyüşleri için de katılım çağrısı yapıldı.
Batman'dan sonra dün de 'Anadilde Eğitim İstiyoruz' kampanyası kapsamında Dicle Fırat Kültür ve Sanat Merkezi (DFKSM) bünyesinde sanatsal atölyelerde eğitim gören çocuklar, aileleri ile birlikte 'Zimane me çanda me ye rumetameye stranê me ye (Dilimiz kültürümüz onurumuz müziğimizdir)' sloganıyla yürüyüş düzenledi. DTP Diyarbakır Milletvekili Gülten Kışanak, DTP Diyarbakır İl Başkanı Nejdet Atalay, DFKSM çalışanları ile yüze yakın çocuğun katıldığı yürüyüş sırasında sık sık zılgıtlar ve alkışlar eşliğinde 'Zimane me çanda me ye', 'Zimanê me rumeta me ye', 'Zimanê me stranê me ye' sloganları atıldı. Çocukların yöresel kıyafetleriyle katıldığı yürüyüş sırasında 'Em perwerdehiya kurdi dıxwazın (Ana dilde eğitim istiyoruz)' yazılı döviz taşıdı. Kürtçe şarkılar da söyleyen çocukların İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde açıklama yapmalarına ise polis izin vermedi. Bunun üzerine çocuklar, Güneydoğu Gazeteciler Cemiyeti önünde açıklamalarını yaptı.

 

Diyarbakır'da çocuklar yürüdü Kürtçe açıklama yapan DFKSM Çocuk Korosu Üyesi Güldan Tayık, mücadelelerinin dil ve kimlik üzerinden toplumun özgürlüğü için olduğunu belirtti. Okulların açılmasıyla birlikte dillerinin her zamanki politikalarla yine yok sayılacağını vurgulayan Tayık, 'Bilindik asimilasyon politikaları devam edecek. Bu da en başta kültürümüzün ve tarihimizin inkarına yöneliktir. Biz Kürt çocukları olarak bu politikalara sessiz kalmayacağız. Her zaman ve her yerde bu asimilasyona karşı bütün kuvvetimizle karşı duracağız' dedi. Yeni eğitim ve öğretim yılına girerken Kürt çocuklarının taleplerini de dile getiren Tayık, şunları kaydetti: 'Biz Anadilde eğitim İstiyoruz. Biz kitaplar arasında Kürtçe yazılmış hikaye kitapları da istiyoruz. Biz kültür tarihimizi kendi dilimizle öğrenmek istiyoruz. Biz Kürtçe şarkılar söylemek istiyoruz.' DFKSM Çocuk Korosu da açıklamanın ardından müzik dinletisi sundu.
Her yerde yürüyüş Şırnak'ın Silopi ilçesinde de bugün yapılacak olan 'ædî Bes e Kürt diline eğitim hakkı tanınsın' yürüyüşüne katılım çağrısı yapıldı. Eğitim Sen Silopi Temsilciliği Basın Sözcüsü İdris Mete, herkesin kendi anadilinde eğitim görmesinden yana olduklarını ve insanların anadilin dışında başka bir dilde eğitim görmesinin bilimselliğe ve hukuka aykırı olduğuna dikkat çekti. Mete, 'Bölgemizde gençlerin ve çocukların SBS, OKS, ÖSS sınavlarında gerilerde olmasının sebebi anadilde eğitimin olmamasıdır' dedi. Yürüyüşe bir destek de imamlardan geldi. DİVES Silopi Temsilcisi Emin Toğurlu, şunları belirtti: 'Çocuklarımıza okullarda anadilde eğitimin daha faydalı olacağını düşünüyoruz. Camilerde bile hutbe ve vaazlarımız Türkçe yapılmaktadır. Anadilde olmadığından dolayı halkımız bizlerden hiçbir şey anlamamaktadır. Bizler de hutbe ve vaazlarımızı anadilde yapmak istiyoruz.' DTP Silopi İlçe Başkanı Süleyman Şavluk, Kürtçe üzerindeki engellerin kaldırılmasını, Kürtlerin diline ve kültürüne yönelik asimilasyon ve engellemelere karşı 'ædi Bes e' demenin zamanın geldiğini ifade etti. Bir diğer yürüyüşte Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde bugün saat 14.00'te yapılacak. KURDİ DER Başkanı Besim Baykal da, FLY İş Merkezi'nden Ahmedê Xani Parkı'na kadar düzenlenecek yürüyüş için Kürtlere 'Dilinize sahip çıkın' çağrısında bulundu. Mardin'in Nusaybin ilçesinde de, bugün düzenlenecek yürüyüş için katılım çağrısı ve çocukların okulları boykot etme çağrısı yapıldı. DTP Kurtalan İlçe Örgütü de, bugün ilçe binası önünde başlayıp Saat Kulesi'ne kadar yapılacak yürüyüş için bildiri dağttı. Kurtalan Halk Meclisi de yaptığı açıklamada, halktan çocuklarını bugün okula göndermemelerini ve anadillerine sahip çıkmasını istedi. DİYARBAKIR / DİHA

0 Yorum: