Thursday, October 30, 2008

Polis şiddeti göz çıkardı

skgozunukaybetti2polis iskence Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'a yönelik saldırıyı protesto amacıyla Adana'nın Barbaros mahallesinde gerçekleştirilen gösteride gözüne plastik mermi isabet eden 15 yaşındaki S.K. bir gözünü kaybetti. S.K. polislerin kendisini yakalayıp, yakından gözüne ve sırtına plastik mermi sıktığını iddia etti.
Adana'da Öcalan'a yönelik saldırıyı protesto amacıyla yapılan gösterilerde polisin orantısız güç kullanımı sonucu onlarca kişi yaralandı. Yaralananlardan bir kısmı ise tutuklandı. 20 Ekim'de Barbaros mahallesinde düzenlenen eyleme yapılan müdahalede gözüne plastik mermi isabet etmesi nedeniyle hastaneye kaldırılan 15 yaşındaki S.K., tek gözünü kaybetti. Gözünü kaybetmesine neden olan olayı S.K. şu şekilde anlattı: 'Mahallede lastik yakmışlardı. Daha sonra mahalleye polisler gelip müdahale etti. Polisler beni yakaladı. Beni ellerimden tutup yere yatırdılar. Bana ağır küfürler ediyorlardı. Önce copla bana vurdular. 'Bu da içindeydi. Pis vatan haini' dediler. Sonra yüzüme baktılar. Tam yüzüme doğru silahı tutarak plastik mermi sıktılar, belime sıktılar. Daha sonra yine vücudumun her yerine copla yine vurdular. Yüzüm kan içinde kaldı. Bana 'bu sana ders olsun' deyip beni bırakıp gittiler.'skgozunukaybetti
'Gözüm açılacak mı?'
Daha sonra mahalledeki kadınların başına toplanarak kan içinde kalan yüzünü görünce ağlamaya başladıklarını dile getiren S.K., 'Ağladılar 'sana ne oldu' dediler. Ben de polislerin yaptığını söyledim. Bir abi geldi beni motoruna bindirip, Adana Devlet Hastanesi'ne götürdü. Burada benimle ilgilenmediler. Oradan beni Balcalı Hastanesi'ne götürdüler. Bir hafta hastanede kaldım' dedi. Hastanede kendisine 'Terörist' denilerek ilgilenilmediğini söyleyen S.K., 'Gözümden ameliyat oldum. Gözüme plastik mermiden akan boya ve parçaları çıkardılar. Şu an göremiyorum. 10 gün geçti hala göremiyorum. Doktorlara sordum 'gözüm açılacak mı? diye. Onlarda bana 'bir iki ay sonra gel elimizden geleni yaparız ama şimdi yapılacak bir şey yok' diye konuştu.
'Artık yeter bu işkence'
S.K.'nın annesi Ayşe K., 'Biz de insanız. Biz de anneyiz. Bizimkiler de çocuk. Ne diye bilirim ki. Allah hakkımızı alsın. Artık yeter bu işkence. Biz hakkımızı istiyoruz, dilimizi istiyoruz. Başka da söyleyeceğim bir şey yok' şeklinde tepki gösterdi.
ERSİN ÇELİK - ADANA / DİHA

0 Yorum: